cetewale حماسه برنامه برگزاری بزرگداشت

cetewale: حماسه برنامه برگزاری بزرگداشت اینستاگرام برگزاری مراسم آمادگی سوم خرداد

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار اجتماعی اعداد تلخ راجع به اوضاع ‎زنان و ‎دختران کشور عزیزمان ایران

۱۰میلیون نفرجمعیت دختران در کشور عزیزمان ایران 1 میلیون دختر بالای ۳۵ سال به تجرد قطعی رسیده‌اند 50 درصد زنان با تحصیلات عالیه بیکارند 18 درصد زنان فعال اقتصا

اعداد تلخ راجع به اوضاع ‎زنان و ‎دختران کشور عزیزمان ایران

اعداد تلخ راجع به اوضاع ‎زنان و ‎دختران ایران

عبارات مهم : ایران

۱۰میلیون نفرجمعیت دختران در کشور عزیزمان ایران 1 میلیون دختر بالای ۳۵ سال به تجرد قطعی رسیده اند 50 درصد زنان با تحصیلات عالیه بیکارند 18 درصد زنان فعال اقتصادی هستند 2 درصد دختران ۱۵ تا ۳۴ سال بر اثر فوت یا طلاق بدون همسر هستند 60 درصد زنان شاغل بیمه هستند.

به گزارش ایران؛ «حدود 10 میلیون دختر در کشور وجود دارند که بیش از یک میلیون نفر از آنها به تجرد قطعی رسیدند.» این آمار ها را روز گذشته دکتر «شهلا کاظمی پور»، جمعیت شناس و استاد دانشگاه در گفت و گو با یکی از رسانه ها اعلام کرده است و می گوید: «در مجموع دختران ازدواج نکرده زیر ۵۰ سال کشور به بیش از یک میلیون نفر می رسد که این ارقام نشان می دهد، بیش از یک میلیون نفر از دختران بالای ۳۵ سال به سن تجرد قطعی رسیده اند و وقت ازدواج جهت آنها به حداقل رسیده است.»

اعداد تلخ راجع به اوضاع ‎زنان و ‎دختران کشور عزیزمان ایران

موضوعی که تعداد زیادی از کارشناسان، علت مهم آن را زیاد کردن تحصیلات وپیشرفت دختران، به نسبت سال های گذشته می دانند و معتقدند، حضور و استقلال مالی آنها باعث شده است تا دختران دیگر به هر قیمتی تن به ازدواج ندهند. این در حالی است که دکتر «نیره توکلی»، جامعه شناس و فعال زنان، تجرد دختران را پدیده ای منفی نمی داند و به «ایران» می گوید: «دختران ما امروز آموخته اند که به هر قیمتی ازدواج نکنند و حق گزینش داشته باشند. به همین علت، باید بدانیم که تجرد به معنای بدبخت بودن و زندگی نکردن نیست.»

این جامعه شناس اعتقاد هست، کم کردن میزان ازدواج و زیاد کردن تجرد دختران، به علت دگرگونی اوضاع زنان، دختران و الگوی ازدواج محصول جامعه امروزی است که نباید آن را لزوماً منفی دانست.توکلی از عوض کردن الگوی مادری در کشور هم خبر می دهد و می گوید: حتی الگوی مادری در جامعه امروزی عوض کردن کرده هست. به طوری که امروزه دیگر داشتن 12 فرزند به معنای مادر خوبی بودن تلقی نمی شود، به خاطر اینکه خانواده ها به این نتیجه رسیده اند که تربیت فرزندان مهم تر از تعدد آنهاست.

۱۰میلیون نفرجمعیت دختران در کشور عزیزمان ایران 1 میلیون دختر بالای ۳۵ سال به تجرد قطعی رسیده‌اند 50 درصد زنان با تحصیلات عالیه بیکارند 18 درصد زنان فعال اقتصا

در چندین دهه قبل، ما شاهد استقلال و تحصیل دختران نبودیم ولی در کنار آن فجایع وظلم های متعددی در حق آنها ایجاد می شد. به طور مثال، در گذشته بعضی از دختران مجبور می شدند همسردومِ یک مرد شوند و در ادامه حتی بعضی از هوو ها فرزندان زن های دیگر را می کشتند.

هنوز در گزینش مدیر مردان را بر زنان ترجیح می دهند توکلی، هرچند برخورد خانواده ها را با دختران مثبت ارزیابی می کند ولی اعتقاد است هنوز نگاه جامعه نسبت به آنها جهت اشتغال منفی است: «هنوز زمانی که می خواهند یک مدیر را گزینش کنند یک مدیر مرد را به زن ترجیح می دهند. به همین خاطر باید تلاش کنیم تا این نابرابری حل شود.

البته، خانواده های امروزی دیگر اجازه می دهند دختران ارزش به دنبال فعالیت های متفاوت و مورد علاقه خود بروند و حتی به استقلال اقتصادی برسند. به طور مثال، دیگر شاهد تبعیض میان پسران و دختران نیستیم و دیگر خانواده ها فرزندان خود را به کلاس های متفاوت موسیقی و زبان می فرستند و دیگر تصورات گذشته مبنی بر اینکه دختر، «نون خور اضافیه» و موجودی ناتوان است در فرهنگ خانواده های ما وجود ندارد.»

اعداد تلخ راجع به اوضاع ‎زنان و ‎دختران کشور عزیزمان ایران

وی با بیان اینکه میزان تحصیلات و توانایی دختران باعث شده است تا به هرنوع زندگی تن ندهند توضیح می دهد: به کمک خانواده ها دختران امروزی از تحصیلات بالاتری برخوردار شدند ولی هنوز محدودیت های کاری و شغلی جهت آنها برطرف نشده است و شرایط جهت اشتغال آنها فراهم نیست.

این جامعه شناس با تأکید بر اینکه شرایط و بستر های جامعه جهت فعالیت اجتماعی، ورزشی و اشتغال دختران مناسب نیست و آنها با موانع متعددی جهت بهره مندی از حقوق طبیعی خود روبه رو هستند، ادامه می دهد: در طول سال های اخیر، خانواده های ایرانی محدودیت های زیادی را از سر راه دختران برداشته اند ولی هنوز نگاه سنتی بخش هایی از جامعه به دختران تغییری نکرده است.

۱۰میلیون نفرجمعیت دختران در کشور عزیزمان ایران 1 میلیون دختر بالای ۳۵ سال به تجرد قطعی رسیده‌اند 50 درصد زنان با تحصیلات عالیه بیکارند 18 درصد زنان فعال اقتصا

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه شاهد برطرف شدن محدودیت های خانواده ها جهت دختران هستیم ولی هنوز از طرف رأس جامعه محدودیت ها وجود دارد و شرایط عوض کردن خاص ای نکرده هست، ادامه می دهد: اعتقاد دارم که در حال حاضر، طبقه میانگین کشور عزیزمان ایران از نظر کمی و کیفی پیشرفت قابل توجهی کرده است که این عنوان موجب شده است تا دختران نسبت به گذشته از اوضاع بهتری برخوردار شوند. به طوری که طبقه میانگین نسبت به آینده و استقلال اقتصادی دختران اهمیت می دهد.این فعال زنان اعتقاد هست، تعداد زیادی از دختران کشور قربانی روابط جنسی می شوند و حتی خانواده ها نیز آنها را سرزنش می کنند.

به همین علت، مورد نیاز است تا ساختن فرهنگ مورد نیاز جهت آگاه سازی خانواده ها انجام شود.وی می گوید: دختران ما نسبت به حق و حقوق خود بی اطلاع هستند و آموزش های مورد نیاز را ندیده اند و همین عنوان باعث می شود تا بی عدالتی های متعددی در حق آنها صورت گیرد. به همین علت مورد نیاز است آموزش های مورد نیاز در زمینه حقوق دختران و نحوه دفاع از آنها آموزش داده شود.

اعداد تلخ راجع به اوضاع ‎زنان و ‎دختران کشور عزیزمان ایران

این جامعه شناس ادامه می دهد: در سطح خانواده با امکانات بیشتری جهت دختران مواجه هستیم ولی این امکانات در جامعه جهت آنها با محدودیت هایی روبه رو هست. متأسفانه هنوز دختران ما آن طور که باید نتوانسته اند به عرصه های اجتماعی، شغلی و ورزشی مانند پسران وارد شوند که این عنوان نیاز به برنامه ریزی در سطح کلان کشور دارد.

توکلی ادامه می دهد: به طور مثال در ماه مبارک رمضان، سانس استخرها زیاد خاص پسران است و دختران با محدودیت های متعددی روبه رو هستند. یا اینکه دختران هنوز در جامعه حق دوچرخه سواری و ورزش عمومی را ندارند.وی با اشاره به نابرابری مدیریت شهری در کشور جهت دختران می گوید: طراحی و مدیریت شهری جهت دسترسی دختران به امکانات اجتماعی و فرهنگی، مثل پسران جهت آنها آماده نشده است حتی طراحی شهری جهت عبور و مرور دختران و کودکان و عابران پیاده مناسب نیست.

«رقیه اشرفی»، مدیرعامل انجمن یاری کودکان و نوجوانان در معرض خطر، یکی از دلایل تجرد دختران را ناامیدی و افسردگی آنها می داند و می گوید: با اینکه دختران عضوی از این جامعه هستند ولی از حقوق برابر نسبت به پسران برخوردار نیستند و همین عنوان باعث افسردگی، سرخوردگی و ناامیدی در آنها شده است است.وی با تأکید بر اینکه بی توجهی به حقوق دختران در جامعه باعث فشار و زیاد کردن خشونت در آنها شده است هست، ادامه می دهد: بعضی از دختران حتی به علت این ناعدالتی ها به خودشان هم آسیب می زنند و دچار خودآزاری می شوند.

واژه های کلیدی: ایران | دختران | ازدواج | ایرانی | دختران | محدودیت | خانواده | اخبار اجتماعی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه