cetewale حماسه برنامه برگزاری بزرگداشت

cetewale: حماسه برنامه برگزاری بزرگداشت اینستاگرام برگزاری مراسم آمادگی سوم خرداد

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار اجتماعی بهشت تازه تهرانی‌ها!

«فرض کنید در پایتخت کشور عزیزمان ایران زلزله بیاید! چه اتفاقی خواهد افتاد؟ بسیاری می‌گویند زیاد افرادی که جان خود را از دست می‌دهند را باید در همان جایی که به ف

بهشت تازه تهرانی‌ها!

بهشت تازه تهرانی ها!

عبارات مهم : ایران

«فرض کنید در پایتخت کشور عزیزمان ایران زلزله بیاید! چه اتفاقی خواهد افتاد؟ بسیاری می گویند زیاد افرادی که جان خود را از دست می دهند را باید در همان جایی که به فوت رسیده اند دفن کرد و بهشت زهرا(ع) پاسخگوی اجساد تهرانی ها بعد از وقوع زلزله نیست. شاید هم رو به قبرهای دسته جمعی آوریم! فکرش را بکنید!»

به گزارش ابتکار؛ «دو نقطه یکسان همه ما انسان ها این روزها محل تولد و دیگری محلی است که در آنجا آرام می گیریم؛ بیمارستان و قبرستان! در کشور عزیزمان ایران با جمعیت بیش از ۸۰ میلیونی روزانه ۱۰۰۰ نفر جان خود را از دست می دهند. جسد این افراد در قبرستان های سراسر کشور عزیزمان ایران به خاک سپرده می شود و با توجه به انواع فوت و میرها در کشور از تصادفات رانندگی گرفته تا بیماری های قلبی که بخش اعظم فوت و میرها را رقم زده اند، ظرفیت قبرستان های رو به آخر هست. راه زیاد تهرانی ها بعد از ملاقات با فرشته فوت بهشت زهرا هست؛ آنجا که بر اساس بررسی های انجام شده است تا ۵ سال دیگر ظرفیتی جهت اجساد ندارد. از این روز گمانه هایی از ایجاد آرامستان های متفاوت در چهار گوشه پایتخت کشور عزیزمان ایران به گوش می رسد.

در سال ۱۳۴۵ بود که بهشت زهرا(ع) احداث شد و از تیر ماه ۱۳۴۹ رسما به بهره برداری رسید. یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از اموات و ۲۵۰۰ نفر از مشاهیر و بزرگان کشور عزیزمان ایران و همچنین ۳۴ هزار شهید و شهید گمنام در بهشت زهرا دفن شده است اند. بهشت زهرا را می توان شهری فرهنگی با جمعیت حدود یک میلیون و ۳۳۵ هزار نفری نامید؛ شهری که در چند سال اخیر زمزمه هایی از پر شدن آن به گوش می رسد. از راهکارهای مهم جهت جلوگیری از پر شدن این شهر بزرگ ساخت قبور چند طبقه بود؛ راهی که چاره ساز شد و ظرفیت داشتن آن را جهت چند سال تمدید کرد. حال بر اساس آماری که از شرکت بهشت زهرا(ع) ارائه شده است این آرامستان تا ۵ سال دیگر زیاد پذیرای اجساد نخواهد بود؛ موضوعی که در چند سال اخیر باعث شده است تا مسئولان به فکر احداث آرامستان های جدیدی در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران افتاده و جهت آن برنامه ریزی کنند.

بهشت تازه تهرانی‌ها!

این تنها دلیلی نیست که مسئولان را به فکر ایجاد آرامستان های جدیدی انداخته هست. با توجه به عبور و مرور بسیاری که در تعطیلات و روزهای آخر هفته در محدوده پشت زهرا(ع) به وقوع می پیوندد؛ شاهد ترافیک شدیدی در این ایام هستیم. موضوعی که باری از بر دوش خانواده های فوت شدگان و البته پلیس راهور که باید جهت تسهیل مسیر عبور و مرور از نیروهای بیشتری استفاده کند.

صدراعظم نوری، مدیر کمسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت : «موضوع ضرورت احداث آرامستان های تازه در پایتخت کشور عزیزمان ایران در کمیسیون بررسی شده است و قرار است شرکت بهشت زهرا(ع) مکان های مورد نظر در شرق و غرب پایتخت کشور عزیزمان ایران را پیشنهاد دهد تا بعد از بررسی ها ساخت این آرامستان ها شروع شود.»

«فرض کنید در پایتخت کشور عزیزمان ایران زلزله بیاید! چه اتفاقی خواهد افتاد؟ بسیاری می‌گویند زیاد افرادی که جان خود را از دست می‌دهند را باید در همان جایی که به ف

وی با اشاره به این که تردد به بهشت زهرا(ع) در سال های اخیر به مشکل صورت می گیرد، می افزاید: «ظرفیت بهشت زهرا همان گونه که مدیر شرکت گفتند رو به آخر هست؛ هر چند در محیط بهشت زهرا(ع) طرح های توسعه شروع شده است است و با برنامه ریزهای انجام گرفته جهت نیازهای آتی مردم پایتخت کشور عزیزمان ایران کافی خواهد بود. با این حال قرار است ۲-۳ نقطه از پایتخت کشور عزیزمان ایران در شرق و غرب جهت احداث آرامستان تازه در نظر گرفته شود و چون این کار نیاز به مطالعه بسیار دارد، ممکن است چند سال طول بکشد.»

احداث یک قبرستان به سادگی صورت نمی گیرد، مطالعات فراوانی روی محیط، خاک منطقه، مسیرهای عبوری، ساخت وسازها و مواردی از این دست باید مورد بررسی قرار گیرد. با توجه به این موارد از شرکت بهشت زهرا(ع)، شورای شهر تهران، شهرداری و دولت انتظار می رود هر چه سریع تر در این باره اقدام کنند. صدراعظم نوری در ادامه با اشاره به تعیین وظیفه اوضاع محل تازه احداث آرامستان در پایتخت کشور عزیزمان ایران تا آخر سال ۹۷ می گوید: «پیش از پیشنهاد منطقه ای که آرامستان باید در آنجا ساخته شود از شرکت و سپس بررسی همه جانبه آن از طریق شورا و عوامل شهرداری، باید به فکر تامین زمین مورد نظر باشیم. اگر زمین جهت شهرداری باشد که مشکلی در پیش رو نخواهد بود؛ حال این که اگر به طور مثال زمین جهت دولت، شخصی یا مسکن و شهرسازی باشد می توان این زمین را خریداری کرد و مشکلی از این بابت وجود ندارد.»

مشکلات مربوط به بهشت زهرا(ع) بسیار هست. چند شرکت بهشت زهرا(ع) در این نیم قرن با تلاش فراوان و اقداماتی که انجام داده، هر لحظه در تلاش بوده تا خانواده متوفی جز غمی که بر آنها وارد شده، چیز دیگری را حس نکند.

بهشت تازه تهرانی‌ها!

مطمئناً پر شدن ظرفیت بهشت زهرا(ع) و کم کردن قبر در زیاد کردن قیمت قبور نیز موثر است که در ماه های اخیر خبرهایی در این باره نیز منتشر شد و قیمت قبر در این آرامستان به ۱۶ میلیون هم رسیده هست. حال این که در برابر در سال ۹۶ بیش از ۲۲ هزار قبر رایگان نیز در اختیار شهروندان تهرانی قرار گرفت.

روز دوشنبه سعید خال، مدیرعامل شرکت بهشت زهرا (ع) در ارتباط با گشترس محیط این آرامستان گفته بود: «یکی دیگر از کارها بهشت زهرا اجرای پروژه های عمرانی در شرکت به صورت وسیع است که در طول سال ۲۵ هزار قبر جهت دفن اموات استفاده می شود و این در حالی است که طبق برنامه ریزی هر سال بیش از ۴۰ هزار قبر در شرکت بهشت زهرا احداث می شود.»

«فرض کنید در پایتخت کشور عزیزمان ایران زلزله بیاید! چه اتفاقی خواهد افتاد؟ بسیاری می‌گویند زیاد افرادی که جان خود را از دست می‌دهند را باید در همان جایی که به ف

خال با تاکید بر این که ظرفیت شرکت بهشت زهرا تا ۵ سال آینده به آخر می رسد، گفت: «از همین امروز باید به فکر زمین جهت بهشت زهرا (ع) باشیم و در حال حاضر الگوی دفن آرامستان یا آرامستان های پایتخت کشور عزیزمان ایران را مورد توجه قرار دهیم و ممکن است از لحاظ کارشناسی در چند نقطه پایتخت کشور عزیزمان ایران آرامستان داشته باشیم.»

وی با تصریح به این که شرکت بهشت زهرا و مجموعه شهرداری توان ساخت و احداث و بهره برداری بهشت زهرا را دارند ولی تامین زمین آرامستان نیازمند به کمک دولت است گفت: «ان شاءالله این زمین از سوی دولت در اختیار شرکت بهشت زهرا (ع) قرار بگیرد.»

بهشت تازه تهرانی‌ها!

فرض کنید در پایتخت کشور عزیزمان ایران زلزله بیاید! چه اتفاقی خواهد افتاد؟ بسیاری می گویند زیاد افرادی که جان خود را از دست می دهند را باید در همان جایی که به فوت رسیده اند دفن کرد و بهشت زهرا(ع) پاسخگوی اجساد تهرانی ها بعد از وقوع زلزله نیست. شاید هم رو به قبرهای دسته جمعی آوریم! فکرش را بکنید!»

واژه های کلیدی: ایران | زلزله | تهرانی | شهرداری | تهرانی ها | اخبار اجتماعی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه