cetewale حماسه برنامه برگزاری بزرگداشت

cetewale: حماسه برنامه برگزاری بزرگداشت اینستاگرام برگزاری مراسم آمادگی سوم خرداد

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی چه حکومتی ساخته‌ایم که نخست وزیرش راس فتنه است و مدیر جمهورش منحرف / محمدرضا خاتمی

دبیرکل سابق جبهه همکاری با بیان اینکه همگان بر نقش اصلاحات در اداره امور کشور و تحول آفرینی آن تاکید دارند و این عنوان به اجماع ملی تبدیل شده است هست، گفت: هر ک

چه حکومتی ساخته‌ایم که نخست وزیرش راس فتنه است و مدیر جمهورش منحرف / محمدرضا خاتمی

محمدرضا خاتمی: چه حکومتی ساخته ایم که نخست وزیرش راس فتنه است و مدیر جمهورش منحرف

عبارات مهم : سیاسی

دبیرکل سابق جبهه همکاری با بیان اینکه همگان بر نقش اصلاحات در اداره امور کشور و تحول آفرینی آن تاکید دارند و این عنوان به اجماع ملی تبدیل شده است هست، گفت: هر کسی که بیشترین مسئولیت را دارد باید بیشترین پاسخگویی را هم داشته باشد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا خاتمی در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه صنعتی شریف طی سخنانی، اظهار کرد: پاسداشت جنبش دانشجویی از وقت تاسیس دانشگاه ها تا به امروز این وقت را فراهم کرده هست، گرچه امیدواریم این حرکت ها و تحرکات و برنامه هایی که می تواند در عرصه دانشگاه ها باشد فقط منحصر به ۱۶ آذر نبوده و در طول سال شاهد آن باشیم.

چه حکومتی ساخته‌ایم که نخست وزیرش راس فتنه است و مدیر جمهورش منحرف / محمدرضا خاتمی

وی افزود: دانشگاهیان از توان فکری خود و قدرت منطقی می توانند استفاده کرده و راهگشای بسیاری از پرسشها باشند، لیکن رسالت مهم دانشگاه، تلاش جهت آبادانی، عمران و توسعه کشور است و اگر امروز شاهدیم که در اوضاع به سامانی به سر نمی بریم، شاید به خاطر این است که نه اینکه دانشگاه ها نخواسته باشند بلکه نگذاشتند نقش خود را ایفا کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه بیان کرد: در ۱۶ آذر و سال های نهضت ملی شدن صنعت نفت و قبل و بعد از آن هم دانشگاهیان به این نتیجه رسیده بودند که موانع مهم توسعه، استبداد و بعد وابستگی و استعمار است در واقع سردمدار مبارزه با استبداد و استعمار، دانشگاه ها هستند ولی چه آنهایی که مذهبی و یا غیرمدهبی بوده و نحله های متفاوت فکری همه ایرانی هستند و همت مهم خود را در راه مبارزه با استبداد و استعمار می گذارند و در کشور ما هیچ نهاد سیاسی یا اجتماعی و یا نهاد رسانه ای نیست که بتواند بخشی از این بار را به دوش بکشد و هزینه های آن را بپردازد.

دبیرکل سابق جبهه همکاری با بیان اینکه همگان بر نقش اصلاحات در اداره امور کشور و تحول آفرینی آن تاکید دارند و این عنوان به اجماع ملی تبدیل شده است هست، گفت: هر ک

خاتمی در ادامه با اشاره به مسائلی مانند فقر، بیکاری و اشتغال در جامعه، اظهار کرد: اگر از مردم در این زمینه پرسش کنیم حتما دنبال عوامل آن می گردند که نهایتا هم بیشترین تقابل را با نهادهای حاکمیتی پیدا می کنند که اینها باید جوابگوی کردار خود باشند و زمانی هم که دانشگاه ها در برابر آنها قرار گرفته و پرسش گری می کنند به مزاج بعضی خوش نمی آید و نتیجه آن، محرومیت ها، گرفتاری های متفاوت جهت فعالان سیاسی و اجتماعی و یا ممنوعیت از تحصیل و … خواهد بود ولی در هر برهه ای از وقت شاهد هستیم که دانشگاهیان با آشنایی درست از سرنوشت خود برنامه هایی را پایه ریزی می کنند.

نایب رییس مجلس ششم در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: امروز اجماع عموم مردم و عموم حاکمان اعم از چپ، اصلاح طلب یا اصولگرا، تندرو یا کندرو بر این است که اوضاع کشور خوب نیست و اگر به رسانه های مکتوب و غیرمکتوب جناح های متفاوت مراجعه کنید کاملا این اوضاع را می بینید. آنچه در کشور ما وجود ندارد کارآمدی و اصلاح امور است که باید صورت گیرد.

وی با بیان اینکه نباید منکر نقاط مثبت کشور هم شد، گفت: علیرغم همه پرسشها این روند طبیعی است که بگوییم به سوی اصلاح امور پیش می رویم هر چند کند و یا مایوس کننده است ولی مردم صبوری از خود نشان می دهند. حداقل ما در دانشگاه ها هستیم و می دانیم که در کجا و در چه وضعیتی قرار داریم. آنچه هست، به فرهنگ ما برمی گردد.

چه حکومتی ساخته‌ایم که نخست وزیرش راس فتنه است و مدیر جمهورش منحرف / محمدرضا خاتمی

این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین بیان کرد: اگر بخواهیم پیشرفت کنیم نیازمند اوضاع مستقل و مثبت در جامعه هستیم و مهمترین چیزی که در این زمینه وجود دارد تاکید همگان بر نقش اصلاحات در اداره امور کشور و تحول آفرینی آن است که امروز به اجماع ملی تبدیل شده است است لیکن رفتاری که تا به امروز وجود داشته درست نبوده و نیازمند تغییرات اساسی است.

خاتمی با طرح این پرسش که در این میان نقش دانشگاه ها چیست؟ گفت: سخت است در این مورد به نتیجه واحد رسید. رسالت مهم پرچمداری که راهگشای پرسشها کشور باشد بر عهده دانشگاه ها است و اگر حل نشود ما دچار پرسشها عدیده ای می شویم. در این زمینه مقام معظم رهبری بر برپایی کرسی های آزاداندیشی در دانشگاهها تاکید داشتند که متاسفانه امروز این کرسی های آزاداندیشی از محتوا تهی شده است و در حد شعار باقی مانده است ولی چرا؟ لیکن کسانی که مسئول آن شده است اند هیچ اعتقادی به اینها ندارند و ما اگر به ظرایف این مساله تکیه کنیم شاید بتوانیم وظایف خود را در این برهه خاص مشخص کنیم.

دبیرکل سابق جبهه همکاری با بیان اینکه همگان بر نقش اصلاحات در اداره امور کشور و تحول آفرینی آن تاکید دارند و این عنوان به اجماع ملی تبدیل شده است هست، گفت: هر ک

خاتمی خاطرنشان کرد: نخستین چیزی که جهت کرسی های آزاداندیشی مطرح می شود، مساله آزادی هست، آزادی از همه چیز در محیط دانشگاه ها. این پرسش مطرح می شود که آیا کرسی های آزاداندیشی در حوزه های علمیه برگزار نمی شود، به این علت است که حوزه ها تعلقات خاص، ایدئولوژیک و چارچوب های خود را دارند ولی کرسی های آزاداندیشی مخصوص دانشگاه ها است که دانشگاهیان فارغ از ایدئولوژی و تعلقات مذهبی ارزش می توانند بیانات خود را مطرح کنند.

نایب رییس مجلس ششم در ادامه سخنان خود اظهار کرد: بسیاری از پرسشها فارغ از منازعات سیاسی در دانشگاه ها قابل بررسی است که می توانند ما را از دور عقب افتادگی رهایی دهد. به عنوان مثال چیدمان سیاسی کشورمان بر اساس نظارت استصوابی هست. درست یا غلط بودن آن را کاری نداریم، در هر جایی که انتخابات باشد نظارت استصوابی هم وجود دارد ولی باید ببینیم این شیوه منجر به چه نتایجی شده است هست. آیا کسانی که در درون مجلس رفته اند و یا درون نهادهای متفاوت نظام رفته اند، بعد از نظارت استصوابی پاک دست تر بودند یا آن وقت که نظارتی وجود نداشت؟ آیا این کارها و نظارت ها کار کشور را به پیش برده است؟ بسیاری از این پرسشها بحث حقوقی هست. در قانون اساسی نظارت های مختلفی اعم از نظارت بر صداوسیما و حتی مجلس خبرگان هم نظارت بر رهبری دارد ولی آیا این نظارت ها استصوابی است؟ آیا می توان به صداوسیما گفت پول خود را کجا خرج کرده ای؟ آیا در همه جا نظارت استصوابی انجام نمی شود؟

چه حکومتی ساخته‌ایم که نخست وزیرش راس فتنه است و مدیر جمهورش منحرف / محمدرضا خاتمی

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مساله فساد، مدعی شد: آخر ما در چه مملکتی هستیم که برادر رییس جمهور فاسد هست، برادر معاون اول فاسد هست، برادر دو قوه هم همین طور. ما در مملکت نباید بنشینیم، آیا چنین چیزهای نباید بررسی شود؟ اگر وجود دارد ریشه این فساد در کجا است؟ چه ریشه یابی نمی شود؟

خاتمی ادامه داد: وضع قوه قضاییه را ببینید، آیا آن قوه قضاییه مستقل است؟ در همین قوه قضاییه عده ای هستند که به شدت طرفدار اعدامند. در وضع موادمخدر که بیشترین آمار اعدامی ها هم وجود دارد این همه سختگیری و اعدام که آبروی ما را در دنیا می برد آیا اثری داشته است؟ آیا جلوی رشد اعتیاد و قاچاق گرفته نشده است؟ ممکن است جواب اینها جهت خیلی از ماها روشن باشد ولی نیاز دارد به اینکه به صورت ریشه ای به این پرسشها بپردازیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین اظهار کرد: مساله شفافیت یکی از عواملی است که می تواند به فساد کمک کند. مگر می شود پشت درهای بسته بنشینیم و پرسشها را حل کنیم و بعد بگوییم با فساد مبارزه کردیم، راه هایی که در دنیا جهت مبارزه با فساد رفته اند چه بوده است؟ تا چه اندازه شفافیت داشته اند؟

خاتمی با بیان این که «مسئولیت دیگر پاسخگویی هست، هر کسی بیشترین مسئولیت و اختیار را دارد باید بیشترین پاسخگویی را داشته باشد» ابراز عقیده کرد: ما چه ساخته ایم که یک رییس دولتش هم سالم در نیامده هست، نخست وزیرش که راس فتنه، یک رییس مجلس اش در حصر، یک رییس مجلس اش مغضوب، یک رییس مجلس اش منکوب، یک رییس جمهوراش که خدا بهش رحم کرد و از دنیا رفت، یک رییس جمهورش ممنوع التصویر، یک رییس جمهورش منحرف ، نمی دانم آیا بررسی نمی کنید؟

وی در ادامه تاکید کرد: شاید یکسری پرسشها را نتوانیم در دانشگاه ها مطرح کنیم و به صلاح هم نباشد مثل روابط منطقه ای، سوریه، عراق، افغانستان، یمن، هسته ای و … ولی باید حتما بررسی های کارشناسی بر این مباحث انجام شود.

وی با بیان این اعتقاد که «مقاومت ها در برابر حرکت های دانشجویی خیلی زیاد است» ، گفت: پرسشها باید کارشناسانه مورد پیگیری قرار گیرد و راه حل جهت آن ارائه شود. اگر دانشگاهیان بتوانند راه حل پیدا کنند تعیین کننده نتیجه های انتخابات و آینده کشور خواهند بود، امیدوارم تحمل مسئولین هم اوج رود و فضای مناسبی را به خاطر این بحث ها فراهم کنند و به علت اظهارنظر و یا نظر احساسی نخواسته باشند که استاد یا دانشجویی را اخراج و از تحصیل محروم کنند، مساله بعدی التزام آنها به نتیجه های کار کارشناسی است و ما در دوران پرتلاطمی هستیم و وظیفه ما اوج بردن آگاهی و تحمل است.

واژه های کلیدی: سیاسی | دانشگاه | دانشگاه | اصلاح طلب | اخبار سیاسی و اجتماعی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه