cetewale حماسه برنامه برگزاری بزرگداشت

cetewale: حماسه برنامه برگزاری بزرگداشت اینستاگرام برگزاری مراسم آمادگی سوم خرداد

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی سرگردانی قیمت‌ها در بازار گوشی تلفن همراه

خبر تکراری و تاسف بار هست؛ بازار گوشی تلفن همراه از رکود در زحمت هست. رنجی که ناشی از بسیاری تحولات در چند ماه اخیر بوده است و موجب شده است تا هم اجناس موجود در

سرگردانی قیمت‌ها در بازار گوشی تلفن همراه

سرگردانی قیمت ها در بازار موبایل

عبارات مهم : بازار

خبر تکراری و تاسف بار هست؛ بازار گوشی تلفن همراه از رکود در زحمت هست. رنجی که ناشی از بسیاری تحولات در چند ماه اخیر بوده است و موجب شده است تا هم اجناس موجود در بازار کمتر از پیش دردسترس باشند و هم خرید و فروش به نحو چشمگیری کم کردن یابد و قیمت کالاها نیز از منحنی صعودی نمودار قیمت دور نشوند. در چند ماه اخیر نه تنها قیمت ارز در زیاد مواقع با زیاد کردن همراه بود، بلکه واردات قانونی این کالا نیز کمرنگ شد و شرکت های فعال در بازار به علت ورود دستگاه قضایی جهت نظارت بر چگونگی دریافت ارز و واردات کالا، فعالیتشان به حالت تعلیق درآمد.

سرگردانی قیمت‌ها در بازار گوشی تلفن همراه

چند روزی هم از دادگاهی روسای شرکت های وارد کننده گذشته و جهت بسیاری از آنها احکام حبس و جریمه نقدی صادر شده است هست. به رغم آخر دادگاه های مربوط به آنها هنوز از تعیین وظیفه گوشی های توقیف شده است در انبار یا توزیع گوشی های موجود در انبار یا گمرک خبری نیست.

مجموع این اتفاقات باعث شد تا بازار با نوسانات مختلفی روبه رو باشد و همچنان مسوولان نظارت بر این بازار معترف باشند که آینده نگری دقیقی بر نحوه قیمت گذاری در بازار وجود ندارد. از این سو بازدیدکنندگان نیز از اوج بودن نه تنها قیمت گوشی تلفن همراه بلکه خرید تجهیزات جانبی و تعمیرات و تعویض قطعات در این بازار هراسان هستند و اوج بودن قیمت در این بازار سوژه مقایسه زیاد کردن قیمت ها در دیگر بازارها شده است هست. کارشناسان معتقدند این بی ثباتی دامنه گسترش یافته از مساله مهم به نام تخصیص ارز به واردکنندگان گوشی تلفن همراه بوده هست. در حال حاضر نیز هیچ نهاد مشخصی جهت تامین ارز واردکنندگان وجود ندارد و بسیاری از فروشندگان با توجه به قیمت نامتعادل ارز در بازار آزاد خرید می کنند؛ با احتساب هزینه های جانبی از جمله مالیات ارزش افزوده، حمل و نقل و هزینه های فروشگاه داری بر قیمت نهایی می افزایند و کالا را در ویترین ارزش قرار می دهند.

خبر تکراری و تاسف بار هست؛ بازار گوشی تلفن همراه از رکود در زحمت هست. رنجی که ناشی از بسیاری تحولات در چند ماه اخیر بوده است و موجب شده است تا هم اجناس موجود در

حسین کریمی یک کارشناس بازار گوشی تلفن همراه در این زمینه به «دنیای اقتصاد» می گوید: «در ماه های اولیه سال قرار بر این بود بعد از تعیین وظیفه شرکت ها و عضویت جهت دریافت ارز، بازار متعادل شود؛ ولی بعد از اینکه مشکلاتی در این زمینه به وجود آمد شرکت ها مورد بازرسی و نظارت دستگاه های قضایی قرار گرفتند و انبارهایشان پلمب شد و هنوز هیچ رویه مشخصی جهت این بازار وجود ندارد. در بعضی مواقع صحبت از ارز ۸ هزار تومانی جهت واردکنندگان گوشی تلفن همراه می شد که آن نیز بدون پاسخ مشخصی از سوی دولت باقی ماند و در حال حاضر این بازار در بحران و سردرگمی عجیبی گرفتار شده است است.» به گفته او، در حال حاضر بسیاری از واردکنندگان با قیمت آزاد اقدام به واردات کالا می کنند که به علت اوج بودن هزینه ها تعیین قیمت به صورت شخصی صورت می گیرد و نظارتی بر آن نیست.

کریمی اعتقاد است به علت اینکه مراجع مختلفی راجع به اوضاع این بازار اظهار نظر می کنند اتخاذ تصمیم واحد از کنترل اتحادیه یا مرجع تصمیم گیرنده مستقیم خارج شده است است و هیچ کس نمی تواند تحلیل درستی از آینده این بازار بدهد. اخیرا نیز مدیر اتاق اصناف کشور عزیزمان ایران راجع به دلایل اوضاع نامتعادل بازار گوشی تلفن همراه گفت که کمبود و سودجویی دو عامل مهم گرانی گوشی گوشی در بازار است.

علی فاضلی نیز به «ایسنا» گفته بود: «اینکه گفته می شود ۶۰۰ هزار دستگاه گوشی گوشی ضبط شده است به بازار تزریق می شود تاکنون محقق نشده هست؛ ولی اگر این اتفاق هم بیفتد نهایتا نیاز یک ماه بازار گوشی را تامین می کند؛ آیا که در سال های گذشته حدود ۱۲ میلیون دستگاه گوشی در سال خرید و فروش شده است و این آمار به ثبت رسیده است که البته می توان با توجه به اوج رفتن قیمت ها و نوسانات ارزی و کم کردن معاملات بازار گفت که ۶۰۰ هزار دستگاه نیاز یک ماه را تامین می کند.»

سرگردانی قیمت‌ها در بازار گوشی تلفن همراه

به گفته مدیر اتاق اصناف، عوامل بسیاری در به هم خوردن تعادل بازار گوشی گوشی نقش دارد و در این زمینه باید پرسید که آیا نیاز بود که از ابتدا ارز رسمی کشور را با توجه به محدودیت های ارزی به واردات گوشی تخصیص داده شده است می دادیم و اگر این اتفاق می افتاد چگونه باید نظارت می کردیم که سودجویی و سوء استفاده رخ ندهد. مدیر اتاق اصناف کشور عزیزمان ایران از بازاری خبر می دهد که نیاز آن در قالب کالای همراه مسافر تامین می شود و بسیاری از آنها استانداردها و شرایط مورد نیاز را هم رعایت نکرده اند. او دستگاه های دولتی را مسوول پاسخگویی راجع به این اوضاع اعلام کرد. پاسخ به اینکه چه چیزی باعث شد تا با کمبود گوشی گوشی در بازار مواجه باشیم و با رکود دست و پنجه نرم کنیم. آیا بازار گوشی تلفن همراه با کم کاری و بیکاری مواجه است؟ این صحبت های مدیر اتاق اصناف هنوز واکنشی از سوی وزارت ارتباطات نداشته هست. چند ماه قبل وزارت ارتباطات پیشنهاد شریعتمداری وزیر وقت صنعت را جهت در اختیار گرفتن نقش موثرتری در بازار گوشی تلفن همراه رد کرده بود.

آمار گمرک؛ آن روی سکه بازار موبایل

خبر تکراری و تاسف بار هست؛ بازار گوشی تلفن همراه از رکود در زحمت هست. رنجی که ناشی از بسیاری تحولات در چند ماه اخیر بوده است و موجب شده است تا هم اجناس موجود در

براساس بروزترین آمار منتشرشده گمرک، در هفت ماه نخست امسال بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه گوشی به ارزشی بالغ بر ۲۶۵ میلیون و ۹۶۳ هزار دلار به کشور وارد شده است که نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته، ۲۸ درصد از نظر تعداد و ۴۳ درصد از نظر ارزش زیاد کردن یافته هست؛ آماری از پیشرفت در بازاری که هیچ کس از اوضاع فعلی اش راضی نیست؛ حتی هیچ یک از فعالان بازار گوشی تلفن همراه نشانی از ورود کالای تازه به این بازار نمی بینند و رکود به قوت خود باقی هست. سوی دیگر بازار ولی حکایت خریدهای اضطراری بعضی است که در چنین شرایطی به اوضاع بودجه ای ارزش نگاه می کنند و به گزینش از روی اجبار تن می دهند.

فروشندگان بازار لوازم جانبی گوشی تلفن همراه از گران شدن قیمت ها و کمبود کالای شرکت های اصل و دارای گارانتی خبر می دهند و در برابر آن می گویند که کالاهای چینی به قیمت قبل کالاهای شرکتی نزدیک شده است اند. در این شرایط فعلا قدرت خرید اغلب مشتری ها به کالای چینی می رسد. خبرگزاری فارس در این زمینه گزارش داد که التهاب بازار لوازم جانبی گوشی تلفن همراه به تبعیت از بازار گوشی تلفن همراه است که روی داده و همچنان که روال ورود رسمی گوشی تلفن همراه به کشور با کندی رو به رو هست، واردات لوازم جانبی نیز دچار محدودیت هایی شده است است که در نتیجه در حال حاضر فعلا جنس های چینی سهل الوصول ترین در بازار هستند.

سرگردانی قیمت‌ها در بازار گوشی تلفن همراه

به گفته یک فعال بازار لوازم جانبی، کالاهای شرکتی بسیار کم شده است اند و البته به علت زیاد کردن ۲ تا ۳ برابری قیمت تقاضا برایشان زیاد نیست. او می گوید:« از طرف دیگر کالاهای چینی که در گذشته ارزان تر بودند اکنون به قیمت قبلی کالاهای شرکتی رسیده اند و فعلا وسع خرید اغلب مشتری ها در سطح این کالا هست. جهت مثال یک هدست بلوتوث شرکتی ۱۸۰ هزار تومانی ۵۱۰هزار تومان شده است و یک کالای چینی مشابه از ۵۰ هزار تومان به ۱۲۰ هزار تومان رسیده که مردم جهت خرید جنس دوم مراجعه می کنند. همچنین چند شرکت واردکننده که در گذشته کالای شرکتی با گارانتی به بازار وارد می کردند اکنون مدتی است شرکت را کوچک و روال فروش را متوقف کرده اند و زیاد جهت ارائه خدمات گارانتی به محصولات فروخته شده است یا توزیع کالای بدون گارانتی اقدام می کنند. جهت مثال یک شرکت که تاکنون سهم زیادی از بازار داشت از بعد از عید فقط چند محموله کالاهای گران وارد کرده و هر بار که می پرسیم می گویند این هفته شاید کالاهای قیمت میانگین هم بیاوریم.» ولی یک فروشنده دیگر از خرید و فروش کالا برحسب قیمت روز درهم خبر می دهد و نحوه تامین کالای برند و اورجینال در بازار و نوسان هر لحظه قیمت کالاها گلایه می کند.

این فروشنده نسخه ای از یکی از فاکتورهای خرید اخیر خود را نشان می دهد و می گوید: «شرکت در فاکتور قیمت ریالی را به صورت حدودی محاسبه و درج کرده ولی مبلغ را با درهم می گیرد. موقع خرید گفتند درهم ۳۷۰۰ است و موقع پرداخت کامل وجه گفتند درهم ۳۶۰۰ است و فردا جهت پرداخت پول بیایید.» یک فروشنده دیگر لوازم جانبی نیز می گوید: «در مجموع جنس هایی که با دلار و درهم وارد می شوند محدودیت قیمتی و تعداد بیشتری نسبت به کالاهایی که با یوآن چین وارد می شوند، دارند. همان طور که زیاد کردن قیمت یوآن مانند زیاد کردن قیمت دلار و درهم نبود و کمتر گران شد. بنابراین کالاهایی که اکنون با یوآن وارد می شوند به اصطلاح خوش قیمت تر هستند. در کالاهای چینی هم برندهای خوبی وجود دارند که با اینکه آنها نیز نسبت به قبل گران شده است اند؛ ولی هنوز خوش قیمت تر و باکیفیت هستند و مشتری می پسندد.»

به علت گسترده بودن دامنه پرسشها به نظر می رسد باید از امید جهت پیدا کردن مرجع دقیق قیمت ها در بازار گوشی تلفن همراه دست کشید. سرنخ نوسان قیمت ها را باید در سایت های خرید و فروش آنلاین و بازار فیزیکی یافت جایی که کمتر مقام مسوولی حاضر است مسوولیت نحوه تعیین قیمت ها را به عهده بگیرد.

لیدا ایاز/دنیای اقتصاد

واژه های کلیدی: بازار | همراه | دستگاه | واردات | کالاهای چینی | اخبار اقتصادی و بازرگانی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه