cetewale حماسه برنامه برگزاری بزرگداشت

cetewale: حماسه برنامه برگزاری بزرگداشت اینستاگرام برگزاری مراسم آمادگی سوم خرداد

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری جدیدترین مواضع داروغه زاده راجع به سریال ممنوعه، رستاخیز و جشنواره فیلم فجر

ابراهیم داروغه زاده در نخستین گفتگوی خود به عنوان دبیر سی و هفتیمن جشنواره فیلم فجر به بعضی سوالات اطراف جشنواره پاسخ داد.

جدیدترین مواضع داروغه زاده راجع به سریال ممنوعه، رستاخیز و جشنواره فیلم فجر

جدیدترین مواضع داروغه زاده راجع به سریال ممنوعه، رستاخیز و جشنواره فیلم فجر

عبارات مهم : سینمای

ابراهیم داروغه زاده در نخستین گفتگوی خود به عنوان دبیر سی و هفتیمن جشنواره فیلم فجر به بعضی سوالات اطراف جشنواره پاسخ داد.

به گزارش ایلنا، ابراهیم داروغه زاده راجع به تجربه سال گذشته اش از جشنواره فجر گفت: سال گذشته نسبت به سال های گذشته تغییراتی در جشنواره داشتیم که جهت نخستین باراین تغییرات صورت گرفته بود و تجربیاتی خوبی از آن به دست آوردیم. بااهمیت ترین تجربه این بود که در برابر تغییرات، راه ها یا روش های کهنه مقاومت نکردیم و به استقبال راه های تازه رفتیم.

جدیدترین مواضع داروغه زاده راجع به سریال ممنوعه، رستاخیز و جشنواره فیلم فجر

وی ادامه داد: یکی از مهمترین تغییرات مربوط به گروه تحریریه سایت عالی ترین فیلم نگاه مردمی بود که هر سال اخذ آرا دستی انجام می شد ولی در جشنواره سی و ششم مکانیکی و اتوماسیون صورت گرفت که در پی آن اعتراض ها کمتر و هزینه ها کم کردن پیدا کرد. عوض کردن دیگر مربوط به چینش فیلم ها بود که به صورت قرعه کشی انجام شد تا حقی از فیلمسازی ضایع نشود و عوض کردن دیگر جا به جایی از برج میلاد به سینما ملت بود.

دبیر سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: امسال تلاش می کنیم با توجه به تجربه های سال گذشته این تجربه ها را تکرار کنیم. یکی از موضوعاتی که امسال باید مورد توجه قرار گیرد پارکینگ طبقانی پردیس ملت است که متاسفانه با اینکه پردیس ملت 10 سال است راه اندازی شده است ولی هنوز پارکینگ ندارد امیدواریم امسال همزمان با مراسم خوش حالی انقلاب اسلامی به بهره برداری برسد.

ابراهیم داروغه زاده در نخستین گفتگوی خود به عنوان دبیر سی و هفتیمن جشنواره فیلم فجر به بعضی سوالات اطراف جشنواره پاسخ داد.

داروغه زاده راجع به اوضاع فیلم اولی ها در جشنواره سی و هفتم نیز گفت: یکی از اعتراض های سال گذشته از طرف جوانانی بود که فیلم اولشان را ساخته بودند. سال گذشته 3 فیلم اولی داشتیم شورای سیاست گذاری چند جلسه تشکیل داده و احتمال داده تا در جشنواره امسال تعداد بیشتری از فیلم های اول وارد بخش مسابقه شود البته بدون آسیب به کلیت جشنواره و بدون اینکه تعداد فیلم ها زیاد شود یا کیفیت افت کند، وقت بیشتری به فیلم اولی ها داده شود.

وی ادامه داد: اوضاع فیلم های کوتاه مانند سال گذشته خواهد بود. سال گذشته 2 فیلم مستند در بخش مسابقه داشتیم که امسال ممکن است این اتفاق نیافتد ولی گروه تحریریه سایت عالی ترین فیلم مستند را خواهیم داشت.

داروغه زاده راجع به فیلم های انیمیشن نیز گفت: آثار انیمیشنی که در حال ساخت است را دنبال می کنم. اگر آماده شوند در بخش مسابقه شرکت داده می شود و جایزه ای جدا جهت آن درنظر گرفته خواهد شد. سال گذشته تنها یک فیلم انیمیشن داشتیم به همین علت باید آن را وارد بخش مهم می کردیم تا داوری شود و نمی شد بخش جداگانه ای جهت آن درنظر بگیریم ولی امسال یک جایزه خاص جهت انیمیشن درنظر گرفته ایم.

جدیدترین مواضع داروغه زاده راجع به سریال ممنوعه، رستاخیز و جشنواره فیلم فجر

وی با اشاره به حضور فیلم های هنر و تجربه در جشنواره ادامه داد: هفته آینده جلسه ای با مدیر گروه هنر و تجربه داریم که اگر فیلمی شرایط حضور در جشنواره را داشته باشد شرکت کند.

داروغه زاده که شب گذشته در برنامه شهر فرنگ شبکه خبر حضور پیدا کرد بود راجع به برگزاری جشنواره در استان ها نیز توضیح داد: سال گذشته فیلم های جشنواره را در استان ها هم نمایش دادیم لیکن معتقدیم جشنواره فیلم فجر، مراسم خوش حالی سینمایی است که باید در کل کشور انجام شود و امسال هم می خواهیم نمایش را در استان ها داشته باشیم. البته به علت ایام فاطمیه جشنواره 2 یا 3 روز سریعتر شروع خواهد شد.

ابراهیم داروغه زاده در نخستین گفتگوی خود به عنوان دبیر سی و هفتیمن جشنواره فیلم فجر به بعضی سوالات اطراف جشنواره پاسخ داد.

وی با بیان اینکه اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره سی و هفتم همان شورای سال گذشته هستند، گفت: سیاستگذاری های کلان جشنواره با شورا هست، اعضای هیات گزینش و داوران را آنها گزینش می کنند و فرم فراخوان چیزی است که به وسیله شورا تصویب نهایی شده است باشد.

داروغه زاده با بیان اینکه امسال دو جایزه مستند و انیمیشن اضافه خواهد شد، افزود: فراخوان جشنواره فیلم فجر سال گذشته 17 مهر منتشر شد امسال هم همان روش سال گذشته را در پیش خواهیم داشت. بعد از انتشار فراخوان دیبرخانه کار خود را شروع خواهد کرد.

جدیدترین مواضع داروغه زاده راجع به سریال ممنوعه، رستاخیز و جشنواره فیلم فجر

وی راجع به اعضای هیات گزینش نیز گفت: ابتدا باید منتظر عضویت فیلم ها باشیم لیکن همانطور که می دانیم اعضای هیات داوری و گزینش از بین سینماگران گزینش می شود بنابراین باید از بین کسانی باشند که فیلم نداشته باشند.

داروغه زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا باید هیات گزینش وجود داشته باشد توضیح داد: دبیر جشنواره هنگامی که هیاتی را گزینش می کند درواقع از آنها کمک می گیرد تا گزینش ها را بهتر انجام دهد ولی در نهایت مسئولیت با دبیر هست. در کشور عزیزمان ایران جشنواره ما جشنواره سینمای کشور عزیزمان ایران است و از کشورهای متفاوت در آن حضور ندارند و سیاست مهم همان سیاستی است که کل مدیریت سینما را اداره می کند. باید از هیات گزینش کمک بگیریم تا گزینش ها بهتر باشد و کمتر حاشیه داشته باشیم.

وی راجع به اعتراض ها به هیات گزینش نیز گفت: بخشی از اعتراض ها جهت این است که حضور در جشنواره جهت فیلمساز ها به خاص فیلمسازان جوان اهمیت دارد واگر این شانس را نداشته باشند دلخور می شوند. بخشی از آن هم به ساختن فرهنگ برمی گردد. جشنواره، مراسم خوش حالی و مسابقه ملی هست. فیلمسازان ما باید بدانند که اگر امسال برنده نشدند همکارش برنده شده است است و باید به برنده شدن و گزینش شدن فیلم های سینمایی همکارانمان احترام بگذاریم.

دبیر سی و هفتین جشنواره فیلم فجر با اشاره به داوری های جشنواره نیز ادامه داد: داورها زیاد از طیف تهیه کنندگان و کارگردان ها گزینش می شوند و بعضا یک بازیگر و یا یک فیلمبردار هم در بین آنها حضور دارد و انتقادها زیاد از بخش مهم مانند عالی ترین فیلم، کارگردان و بازیگر و کمترین اعتراض را به بخش فنی داشتیم. اینکه بخواهیم همه را راضی کنیم تئوری اشتباهی است لیکن امکان پذیر نیست. فشارها از همه جا وجود دارد داورها و دبیر باید مستقل عمل کنند و عالی ترین راه را ملاک قرار دهند. اگر همه اهالی سینما و رسانه ها تلاش کنند جهت جالب تر شدن جشنواره کمک کنند حاشیه ها کمتر می شود اگر هر فردی که فیلم ساخته فکر کند باید فیلمش جایزه بگیرد و گزینش شود اشتباه است و با حاشیه ها همراه خواهیم بود.

وی افزود: در ویترین سینمای کشور عزیزمان ایران گزیده ای از فیلم ها را قرار می دهند، نمی توانیم همه فیلم های سینمای کشور عزیزمان ایران را در بخش مسابقه قرار دهیم. باید توجه داشته باشیم که یک جشنواره حرفه ای میدانی جهت مسابقه عالی ترین ها خواهد بود.

داروغه زاده خاطرنشان کرد: از هر جشنواره ای توقع می رود تا به سیاستگذاری در سال آینده تاثیرگذار باشد امروز فاکتورهای تاثیرگذار جهت اینکه فیلم های سال اینده چه چیزی باشد عوض کردن کرده هست. سرمایه گذاری بخش شخصی زیاد شده است است و رسانه ها تاثیرگذار هستند و جایزه ای که جشنواره می دهند نوع نگاه شرکت سینمایی و دولت را مشخص می کند که چه فیلم هایی را زیاد می پسندند.

وی در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه در جشنواره شاهد فیلم شگفت انگیزی خواهیم بود، گفت: سال گذشته تعداد فیلم های میانگین به اوج در جشنواره زیاد بود. فیلم های بزرگ و خوبی داشتی. فیلم هایی که در ماه های اخیر اکران شده است فیلم های خوبی بودند. در سال گذشته در جشنواره فیلم ضعیف نداشتیم. اینکه در سال های گذشته فیلم های سینمایی مردم و منتقدین را شگفت زده نکرد را قبول دارم لیکن امروز سطح ذائقه مخاطبین اوج رفته و توقعات مردم از سینما بسیار زیاد شده است است و سینما توقعات را نسبت به گذشته کمتر برآورده می کند. بعضی از فیلم ها که صرفا تجاری ساخته می شوند ممکن است حضورشان در جشنواره به آنها کمک نکند ، جایزه نگیرند و مورد توجه منتقدین نباشد ولی اکثر فیلم ها حضورشان در جشنواره می تواند به حضورشان در بازار های جهانی و فروششان در گیشه کمک کند.

وی راجع به برآورد هزینه های جشنواره امسال گفت: هزینه های جشنواره 36 نسبت به جشنواره 35 یک سوم کم کردن پیدا کرد. سال گذشته برآورد هزینه داده نشد و گفتیم با مدیریت کم کردن هزینه ها را داشته باشیم که خوشبختانه موفق بودیم. امسال هم همان کار را انجام می دهیم. با همین سرفصل ها مانند سال گذشته با مدیریت بهینه صرفه جویی می کنیم تا شاهد هزینه معقول و منطقی باشیم. در کل سال 100 میلیارد هزینه بودجه سینما است و سیاست مدیر شرکت سینمایی این است که هزینه جشنواره ها را کم کردن دهند تا زیاد هزینه ها به تولید تخصیص داده شده است داده شود. تلاش می کنیم با گرفتن اسپانسر هزینه ها گردن شرکت سینمایی نیافتد.

وی راجع به اساسنامه جشنواره فیلم فجر نیز توضیح داد: در 4 سال گذشته در جشنواره تغییرات زیاد نبوده هست. بخش مهم جشنواره مسابقه سینمای کشور عزیزمان ایران است که کمترین عوض کردن را داشته هست. جشنواره بخش های جانبی داشته که آنها زیاد دچار عوض کردن و تحول بوده و بخشی از این تغییرات به خاطر تغیرات در کل سینمای کشور عزیزمان ایران بوده هست. همگام با تغییراتی که در سینمای یایران پیش می آید جشنواره هم عوض کردن می کند ولی در 3 سال اخیر تغییری نداشتیم.

داروغه زاده در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه صحبت هایی شده است تا جشنواره به صورت تخصصی جهت منتقدین و اهالی رسانه برگزار شود، گفت: به نظرم این نوع برگزاری جذابیت جشنواره را می گیرد. تبلیغات فیلم ها در اکران های مردمی اتفاق می افتد سینماگران در سالن های سینما حضور پیدا می کنند با مردم فیلم می بینند. یکی از مهمترین جایزه جهت فروش فیلم ها جایزه عالی ترین فیلم از نگاه مردمی است و شور و حال جشنواره در همین صف های طولانی مردمی هست. فیلمسازها بازخورد های مردمی را می بینند و متوجه می شوند که چگونه تبلیغات کنند و چگونه تدوین کنند. ضمن اینکه جشنواره ما مراسم خوش حالی پیروزی انقلاب اسلامی و مهمترین مراسم خوش حالی در آن ایام برگزاری جشنواره فیلم فجراست که مردم را درگیر می کند.

وی با اشاره به جلسات پرسش و پاسخ فیلم های جشنواره افزود: در ایام برگزاری جشنواره با ترافیک نمایش فیلم ها و وقت کمی که وجود دارد مواجه هستیم بنابراین خیلی جلسات نقد و بررسی جایی ندارد و زیاد باید پرسش و پاسخ داشته باشیم که جهت تبلیغات فیلم ها کارکرد دارد. ایام برگزاری باید معروف شود به اینکه فیلم ها مواجهه بهتری با مخاطب ارتباط برقرار کنند. سال گذشته مراسم استقبال از سینماگران را در سینمای رسانه ها داشتیم همچنین زیاد مراسم ها به سینماها رفت. تلاش کردیم این مراسم ها محدود به کاخ جشنواره نباشد. فیلمسازها در سینماها حضور پیدا می کردند و با مردم فیلم می دیدند همین امر به شور و نشاط اجتماعی کمک می کرد.

داروغه زاده راجع به ادغام جشنواره ملی و جهانی بیان داشت: در این باره بین اهالی سینما و مدیران اختلاف نظر وجود دارد. اشکال بزرگی که در یکجا بودن این دو بخش وجود داشت این بود که توجه چندانی به بخش بین الملل نمی شد لیکن توجه ها به فیلم های سینمایی بود که قرار بود جهت نخستین بار نمایش داده شود. یکی از دلایل جداسازی این بود که جشنواره بین المللی اختصاصی داشته باشیم و بتوانند از فیلم هایی که در دنیا وجود دارد در این جشنواره حضور داشته باشد. اگر این جشنواره با ملی ارتباط بیشتری داشته باشد خوب است.ضمن اینکه همزمانی این دو جشنواره باعث می شود بخش بین الملل تحت الشعاع قرار گیرد.

وی راجع به آخرین اوضاع فیلم رستاخیز نیز توضیح داد: تصمیم گیری راجع به این فیلم در اختیار شرکت سینمایی نیست لیکن پخش تصویر یاران امام حسین (ع) بخصوص حضرت ابوالفضل (ع) مورد اتفاق نظر مراجع نیست. این فیلم مسئله اکران دارد و باید در آنجا حل شود.

داروغه زاده راجع به سریال ممنوعه نیز گفت: مراحل تولید این سریال متوقف نشده است و از هفته آینده پخش آن شروع می شود. به خاطر ماه محرم و اینکه تمام قسمت های ساخته شده است باید مورد بازبینی قرار می گرفت در توزیع آن وقفه افتاد. ضمن اینکه یکی دو سکانس در قسمت اول سریال وجود داشت که بهتر بود از بین بردن می شد.

وی ادامه داد: جای خوشبختی است که کارگردان های ما می توانند با سرمایه گذاری بخش شخصی سریال هایی بدون کمک دولت تولید و توزیع کنند و گردش اقتصادی در کشور ایجاد کنند و مردم با پول خودشان آن محصولات را خریداری کنند. امسال سال حمایت از تولید کالای ایرانی است باید کمک کنیم این بخش رونق پیدا کند و گردش اقتصادی رشد پیدا کند و وظیفه دولت است که حمایت کند لیکن ما در بخش نمایش خانگی هیچ سرمایه گذاری نکردیم.

دبیر سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر راجع به مهمترین نیاز امسال جشنواره گفت: جشنواره امسال باید بتواند حرفه ای تر برگزار شود و به ارتقاء سطح فنی سینمای کشور عزیزمان ایران کمک کند.

واژه های کلیدی: سینمای | جشنواره | مراسم ها | جشنواره | سینمایی | جشنواره فیلم | اخبار فرهنگی و هنری

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه